PL EN

Regulamin

REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO www.moraj.pl

 

Właścicielem sklepu detalicznego, działającego pod adresem www.moraj.pl jest D&M Sp. z o.o. (Grupa Moraj) ul. Żorska 262, 44-251 RYBNIKNIP: 642-312-20-09 ; REGON: 241515789 ; KRS: 0000348641 Sąd Rejonowy w Gliwicach X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego ;Konto bankowe: 49150012141212100889170000. Pod tym adresem nie jest prowadzona sprzedaż detaliczna i hurtowa.

DEFINICJE:Oferta - towary / produkty umieszczane na stronach Sklepu internetowego www.moraj.pl
Klient - każda osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca zakupów w Sklepie.Koszyk - element funkcjonalny Sklepu, który umożliwia Klientowi dokonanie zakupów za pomocą strony www.moraj.pl Dni robocze - wszystkie dni tygodnia od poniedziałku do piątku, z wyjątkiem świąt.Czas realizacji zamówienia - czas, w jakim Sklep skompletuje zamówienie i przekaże do wysyłki.

SKŁADANIE ZAMÓWIEŃ

Wszystkie produkty oferowane w sklepie www.moraj.pl są nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych oraz zostały legalnie wprowadzone na rynek polski, zawierają podatek VAT oraz wszelkie inne opłaty.
Przeglądając ofertę należy wybrać produkty a następnie dodać do koszyka poprzez kliknięcie przycisku „do koszyka”. Po wybraniu produktównastępuje etap realizacji zamówienia, w tym celu należy kliknąć przycisk „Finalizuj Zamówienie” a następnie wybrać jedną z 3 dostępnych opcji:zamówienie bez rejestracji konta, z rejestracją konta lub logując się na posiadane konto.
Rejestracja konta daje możliwość podglądu w historię zamówień, brak konieczności wypełniania formularza z danymi przy następnym zamówieniu. W każdej chwili można zmienić swoje dane oraz ustawienia konta.
Realizacja złożonego przez Klienta zamówienia rozpocznie się dopiero po otrzymaniu przez Sprzedawcę potwierdzenia poprawnego dokonania płatności, chyba że wybrano formę zapłaty "za pobraniem". Zamówienie zostanie automatycznie anulowanie w przypadku braku wpłaty w ciągu 5 dni kalendarzowych, chyba że wybrano formę zapłaty "za pobraniem".
W przypadku braku zamówionego towaru w magazynie, Klient jest bezzwłocznie informowany i podejmuje decyzje o częściowej realizacji zamówienia, jego modyfikacji lub anulowania. W razie dokonania płatności klient otrzyma zwrot należności w ciągu 7 dni.
Zrealizowanie zamówienia zostanie potwierdzone wiadomością e-mail, przesłaną na adres e-mail, podany przez klienta w formularzu.


DOSTAWA

Wysyłka zamówienia odbywa się zwykle w ciągu 4-5 dni roboczych. Aż 95% przesyłek w obszarze Polski trafia do klientów następnego dnia po przekazaniu firmie kurierskiej GLS. Koszt dostawy w granicach Polski bez względu na ilość zamówionych produktów oraz formę płatności wynosi:

- 8,99 pln - paczkomat
- 7 pln - paczka polecona ekonomiczna realizowana przez Pocztę Polską
- 9 pln - paczka polecona priorytetowa realizowana przez Pocztę Polską
- 15 pln - kurier GLS bez względu na formę płatności

Darmowa dostawa na terenie Polski bez względu na formę płatności oraz ilość produktów obejmuje zamówienia od 50 pln - wysyłka kurierem GLS.

W przypadku przekroczenia przez przesyłkę wagi 1 kg, wszystkie paczki wysyłamy kurierem GLS.

Czas dostawy zamówień detalicznych do państw leżących w granicach Europy wynosi do 5 dni roboczych, koszty dostarczenia przesyłki do różnych państw można sprawdzić przed złożeniem zamówienia - w koszyku.
Ewentualna wymiana produktów dokonywana jest na koszt sklepu (w obszarze Polski).
Jeśli Klient w momencie odbioru przesyłki od kuriera zauważy uszkodzenia mechaniczne budzące niepokój, prosimy o sporządzenie wraz z kurierem
protokołu szkody oraz niezwłoczne zawiadomienie Sprzedawcy.
Ponowna Wysyłka do klienta w ramach wymiany towaru na inny bądź w ramach reklamacji, realizowana jest na koszt sklepu internetowego.


PŁATNOŚĆ

Akceptowane formy płatności:

- Pobranie (zapłata przy odbiorze przesyłki)
- Przedpłata na konto: 49150012141212100889170000 ; D&M Sp. z o.o. 44-251 RYBNIK, ul. Żorska 262
- Bank on-line (bez prowizji - system płatności Transferuj.pl)
- Karta płatnicza/kredytowa (bez prowizji)
- PayPal (bez prowizji)


ODSTĄPIENIE OD UMOWY

Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia, w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła
w posiadanie rzeczy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować nas o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład pismo wysłane wraz z zwracanym towarem lub pocztą elektroniczną na adres info@moraj.pl). Mogą Państwo skorzystać
ze wzoru formularza odstąpienia od umowy- pobierz wzór pdf 233KB. Formularz zwrotu jest wymagany.
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa
odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy zwracamy Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy. Zwrotu płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie. W każdym przypadku nie poniosą Państwo żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
Proszę odesłać rzecz niezwłocznie na adres: D&M Sp. z o.o. 44-240 Żory, ul. Północna 9 a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od niniejszej umowy. Termin jest zachowany, jeżeli odeślą Państwo rzecz przed upływem terminu 14 dni.
W związku ze zwrotem towaru, będą Państwo musieli ponieść koszty odesłania zwracanego towaru.
Odpowiadają Państwo tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Zwrotowi podlega tylko towar w oryginalnym opakowaniu (jeżeli takie posiadał), ze wszystkimi metkami. W przypadku zwrotu towaru w zniszczonym opakowaniu lub z oderwanymi metkami możemy odmówić jego przyjęcia.

Prosimy także o przesłanie wraz z towarem dowodu zakupu (faktura lub paragon) oraz formularza odstąpienia od umowy, co usprawni procedurę zwrotu towaru.
Wysyłka towaru do klienta w ramach wymiany na inny model odbywa się na koszt sklepu (w obszarze Polski).


REKLAMACJE ZWIĄZANE Z ZAMÓWIENIAMI

Sklep Moraj jako sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, za niezgodność z Umową sprzedaży Towaru zakupionego przez tego konsumenta, w zakresie określonym Ustawą o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej.
Sklep Moraj ponosi odpowiedzialność z tytułu 24 miesięcznej gwarancji sprzedanego Towaru.
Reklamacje, wynikające z naruszenia praw Klienta gwarantowanych prawnie, lub na podstawie niniejszego Regulaminu, należy kierować na adres info@moraj.pl. Sklep Moraj zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.
Zwracany towar proszę wysłać na adres: D&M Sp. z o.o. 44-240 Żory, ul. Północna 9. Do produktu proszę dołączyć szablon reklamacji pdf 150KB oraz paragon fiskalny lub fakturę VAT.
Koszt opakowania i odesłania towaru ponosi Klient. 

W przypadku rezygnacji z zamówienia, koszty odesłania towaru ponosi kupujący.


REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG DROGĄ ELEKTRONICZNĄ

Sklep Moraj podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Klientów.
Klient zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Sklep Moraj o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu serwisu Sklepu Internetowego. Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu Klient może zgłaszać pisemnie na adres: D&M Sp. z o.o. 44-240 Żory, ul. Północna 9, mailowo pod adres info@moraj.pl lub przy użyciu formularza kontaktowego.
W reklamacji Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
Sklep Moraj zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Klienta, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.


POSTANOWIENIA KOŃCOWE

Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy Sklepem Moraj a Klientem, który jest konsumentem w rozumieniu art. 22[1] Kodeksu Cywilnego, zostaje poddane sądom właściwym, zgodnie z postanowieniami właściwych przepisów Kodeksu postępowania cywilnego.
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie przepisy Kodeksu cywilnego, przepisy Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.